Vaikuttajamarkkinoinnista kohistaan paljon ja määritelmiä on varmasti yhtä paljon kuin on vaikuttajamarkkinoinnista kertojiakin. Laajasti ottaen vaikuttajamarkkinoinnilla tarkoitetaan nimensä mukaisesti vaikuttajien hyödyntämistä yrityksen markkinoinnissa ja viestinnässä. Tällä tavalla ajateltuna vaikuttajiksi lasketaan tietysti koko yrityksen henkilöstö, mutta täsmällisemmin vaikuttajamarkkinoinnista puhuttaessa tarkoitetaan usein kaupallista yhteistyötä, jota tehdään useimmiten somevaikuttajan kanssa.

Vaikuttajamarkkinointia on monenlaista. Vaikka varsinkin nuoremmassa kohderyhmässä puhutaan paljon videoista ja YouTube-tekemisestä, vaikuttajamarkkinointia on yhtä lailla esimerkiksi:

  • Brändilähettilyys
  • Blogikirjoitus, kuvat, videot
  • Yhteistyöt eri sosiaalisen median kanavissa
  • Vaikuttaja ottaa haltuun yrityksen sosiaalisen median kanavat
  • Kilpailut
  • Tuotekehitykseen tai tuotetestaukseen osallistuminen

Kauttamme saat kaikki vaikuttajamarkkinoinnin palvelut.

Vaikuttajamarkkinoinnin kartoitus

Jos vasta suunnittelet vaikuttajamarkkinointia, nappaa käyttöösi Kuhinan vaikuttajamarkkinointikartoitus. Kartoituksella etsimme sinulle sopivat vaikuttajat, etsimme vaikuttajien tiedot ja kysymme tarjoukset vaikuttajayhteistyöstä puolestasi. Vaikuttajamarkkinoinnin kartoituksen saat kauttamme hintaan 1 200 € + alv.

Vaikuttajamarkkinointikampanja

Me suunnittelemme sinulle vaikuttajamarkkinointikampanjan alusta loppuun asti. Työskentelemme yhdessä kaikkien suomalaisten videoverkostojen kanssa, joten kanssamme et ole sidottu vain yhden toimijan tarjontaan, vaan etsimmme juuri sinun tarpeisiin sopivan vaikuttajan.

Vaikuttajamarkkinointikampanjaan kuuluu:

  • Kampanjan luova suunnittelu, konseptointi ja toteutus avaimet käteen.
  • Oikean/oikeiden vaikuttajen etsiminen ja kontaktointi.
  • Kampanjaraportointi
  • Mahdolliset somesisällöt

Vaikuttajakampanjan hinta alkaen 7 000 € + alv sekä vaikuttajan palkkio (alkaen 1 000 eurosta ylöspäin). Lue lisää, mitä vaikuttajien palkkiot ovat.


  • Kuhinan ehdotus tubettajayhteistyöstä oli aluksi jännittävä, mutta hetken ajatusta pureskeltuamme totesimme sen erinomaiseksi. Miska MH olikin loistava valinta ja lopputulos aivan huikea!

    MILLA HUOVILA
    Viestintäpäällikkö, AGA Suomi

  • Tekir Kuhinan osaamisessa yhdistyy erinomaisesti arvostamamme ymmärrys digimaailmasta, vaikuttajamarkkinoinnista sekä perinteisestä mediasta.

    HEIDI HUJANEN
    Liiketoimintajohtaja, Suomen Tubetapahtumat


Referenssejämme vaikuttajamarkkinoinnista:

Kysy lisää!
Ota yhteyttä