Mietittiin aika pitkään sitä, millä nimellä kuvailisi fiksusti ja siististi kaikkea mitä ollaan ajateltu tehdä ja mitä ehkä jo vähän osataankin. Että ollaan somessa, hallitaan sisällöt, tehdään tapahtumia tai lähetetään vaikka pullopostia, jos meidän asiakkaat niin haluaa.

Tuli mieleen tori, pörinä, puhina, pöhinä, helppoheikit, kaupparatsut, osuvat ostokset, mahtilöydöt, ihmiset, äänet ja meteli. Sitten tuli mieleen mehiläiset, mehiläispesät ja niiden kova kuhina. Kuhina! Siinä se. Kuhina ei ole kulahtanut kaupunkilaistermi niin kuin pöhinä, vaan kuvaa hyvin tekemisen meininkiä, sitä kuhinaa.

Nimi kuvaa hyvin tekemisen meininkiä, ­sitä kuhinaa

Toivottavasti nimi ei ole enne

Kun ryhdyimme etsimään Kuhinaa, jouduimme heti alussa pettymään. Kuhina Oy olikin jo olemassa sekä tietenkin sen verkkosivuosoite. Tarkempi silmäys osoitti myös, että alkuperäisen Kuhinan tarina ei ollut päättynyt kovin lupaavasti: Uutisvuoksi-lehti kertoi joulukuussa 2015 Kuhinan Oy:n menneen konkurssiin.

Kuhan kasvatus kiertovesimenetelmällä ei ollutkaan niin suuri menestys kuin muutama vuosi aiemmin oli povattu.

Saimme Kuhinan nimen käyttöön ja marraskuussa 2016 polkaistiin homma käyntiin Hyvän maun rajoilla -aamiaistilaisuuden myötä. Aamiaiscroissant saattoi mennä joiltakin väärään kurkkuun, kun tilaisuuden yhtenä puhujana kuultiin täyteen asepukuun sonnustautunutta Valtteri Lindholmia. Miehen esitys alkoi kuvalla, jossa esiteltiin naisen rintavarustusta ja käytettiin muutenkin, noh, melko karkeaa kieltä. Lindholmin Varusteleka on kuitenkin tehnyt jäätävää kasvua nimenomaan oman aktiivisen sometoimintansa avulla, kulkemalla hyvän maun rajojen toisella puolen.

Kasvua kehiin

Vuonna 2017 Kuhinan tiimi kasvoi kahdella uudella jäsenellä, kun Jannica hyppäsi joukkoon mukaan ja loppuvuodesta kuhinalaiseksi kastettiin Anu. Kolmen hengen tiimillä ja laajennetttuna Tekirin loistavalla jengillä ensimmäinen vuosi osoittautui menestykseksi ja teki selväksi sen, että Kuhinalle todellakin on kysyntää.

Vuonna 2018 tiimiin liittyi graafikko Nea ja työgalleriaan mahtui musiikkivideoita, somepäivityksiä, somestrategioita, lukemattomia videoita, kymmeniä kampanjoita, tapahtumia ja kaikkea tältä väliltä. Kasvuvauhti lähes tuplaantui edellisvuodesta ja antoi hyvät eväät vuodelle 2019.

Ensimmäiset kaksi vuotta ovat osoittaneet, että tekemisellemme on tarvetta ja rohkeaa, mutta mitattavaa tekemistä tarjoavalle toimistolle on sijaa markkinassa. Palveluihimme voit tutustua tarkemmin täällä.