Mitä on inbound? 

Onko inbound-markkinointi tuttu termi? Jos ei, niin ajatusta on helppo miettiä perinteisen markkinoinnin, jota joskus myös outboundiksi kutsutaan, termein. Outbound on pyytämättä ja yllätyksenä tulevaa markkinointia, kuten vaikkapa kylmäsoitot, televisiomainonta tai sähköpostispämmiInbound-markkinoinnissa suunta on toisenlainen: asiakas päätyy sisältöjen ääreen omasta halustaan ostoprosessin eri vaiheissa. 

Inboundissa sisältö, palveleminen ja auttaminen ovat keskiössä. Inbound tarkoittaa yksinkertaisimmillaan sitä, että asiakas päätyy sisältöjesi pariin itse ja haluaa olla jatkossakin sisältöjesi saavutettavissa esimerkiksi antamalla sähköpostiosoitteensa. Hyvän sisällön vaatimukset eivät jatkossakaan tipu, vaan asiakasta on hemmoteltava laadukkaalla sisällöllä ostoprosessin jokaisessa vaiheessa. 

Me tarjoamme seuraavia inbound-markkinoinnin palveluita: 

  • Sisältöstrategia 
  • Markkinoinnin automaatio ja inbound-kampanjat 
  • HubSpot-ratkaisut 

SISÄLTÖSTRATEGIA 

Hyvän ja toimivan sisällön ytimessä on sisältöstrategia. Sisältöstrategia on työkalu, jossa määritellään paitsi sisältöjen teemoja, myös konkreettisia sisältöajatuksia, kohderyhmiä, tavoitteita sekä tavoitteiden mittaamista. 

Sisältöstrategiassa määritellään seuraavat osa-alueet: 

  1. Tavoitteet 
  2. Ostajapersoonat 
  3. Teemat 
  4. Äänensävy 
  5. Kanavat 
  6. Resursointi 
  7. Mittaaminen 
  8. Sisältösuunnitelma 

Me rakennamme sisältöstrategian yhdessä kanssasi. Sisältöstrategiaprosessi etenee Kuhinan valmistelujen pohjalta workshopiin, jossa käydään teemat keskustellen läpi. Workshopin jälkeen Kuhina tuottaa sinulle ehdotuksen sisältöstrategiasta 


Sisältöstrategian hinta on 8 900 € + alv
Sisältää ennakkovalmistelun, workshopin sekä valmiin sisältöstrategian. 

MARKKINOINNIN AUTOMAATIO JA INBOUND-KAMPANJAT 

Markkinoinnin automaatio on varsinainen trendisana. Automaation tarkoituksena on tehostaa ja automatisoida sellaisia markkinoinnin prosesseja, joihin ei vaadita jatkuvaa läsnäoloa. Tyypillinen esimerkki automaatiosta on vaikkapa uutiskirje, jonka jälkeen tapahtuvat toimenpiteet ovat täysin automatisoituja. 

Käyttämämme markkinoinnin automaation pääasiallinen järjestelmä on Hubspot, mutta rakennamme myös kevyempiä kokonaisuuksia juuri sinun tarpeisiin. Esimerkiksi perustasoltaan ilmaista MailChimp-ohjelmistoa voi helposti hyödyntää kevyeen markkinoinnin automaatioon esimerkiksi uutiskirjeiden ja kampanjasivujen osalta. 

Markkinoinnin automaatio vapauttaa resursseja, yhdistää myynnin ja markkinoinnin sekä tuottaa varsinkin b2b-puolella laadukkaita liidejä, jotka luonnollisesti lisäävät kasvua. 

Ota yhteyttä, jos tarvitset apua markkinoinnin automaatiossa tai inbound-kampanjassa. Toteutamme kampanjasi alustasta riippumatta tehokkaasti ja tietysti mitattavasti. 

HubSpot-ratkaisumme:

Me Kuhinassa tarjoamme sinulle inbound-ratkaisun avaimet käteen. Olemme HubSpotin Silver-partneri Suomessa ja kauttamme saat paitsi inbound-työkalu Hubspotin, myös täyden tuen, sparrauksen sekä sisällöt.

Startteri 4 500 € /kk

  • Sisältöstrategia ja -suunnitelma yhdessä Kuhinan ammattilaisten kanssa
  • Inbound-markkinoinnin tuki ja sparraus kuukausitasolla
  • Raportointi
  • Somesisällöt suunnitelman mukaan
  • Yksi blogikirjoitus kuussa
  • HubSpot Professional -työkalu

Pro 6 500 € /kk

Kaikki Startteri-paketin ominaisuudet sekä:

  • Someläsnäolo
  • Somemainonta asiakkaan budjetin mukaan
  • Kaksi blogikirjoitusta kuukaudessa
  • Uutiskirje
  • 2 kampanjaa vuodessa
  • Konsepti, toteutus, visuaalinen ilme

Super 11 500 € /kk

Kaikki Pron ominaisuudet sekä:

  • HubSpot Enterprise
  • 4 blogikirjoitusta kuukaudessa
  • 4 kampanjaa vuodessa

 INBOUND-MARKKINOINNIN HYÖTYJÄ: 

  • Markkinointi on kaiken aikaa mitattavaa 
  • Myyntiprosessi muuttuu tyrkyttämisestä palveluksi 
  • Myynti ja markkinointi lähentyvät toisiaan 


INBOUND-MARKKINOINNIN TYÖKALUJA: 

  • Sisältöstrategia ja hakukoneystävällinen sisältö 
  • Laadukas somesisältö 
  • Järkevät ja kohdennetut mainokset. 
  • Livechatit 
  • Uutiskirjetilaukset 
  • Palveleva ja auttava sisältö 
  • Palvelevat sähköpostikirjeet 
  • Sitouttava somesisältö 
  • Oppaat ja ohjeet asiakkaillesi 

 

Sopiiko inbound meidän yritykseemme?

Inbound ei välttämättä ole ratkaisu jokaisen yrityksen ongelmiin. Eniten inbound-markkinoinnista on hyötyä yrityksille, joiden asiakkaat etsivät ostoprosessin eri vaiheissa tietoa. Esimerkiksi maitopurkin ostaminen kaupasta ei vaadi yhtä perinpohjaista selvittelyä kuin vaikkapa it-ratkaisujen tai konsulttipalvelujen ostaminen. 
 
Voit miettiä inboundin toimivuutta yrityksellenne esimerkiksi seuraavien kysymysten kautta: 

  • Onko verkkosivujenne ensisijainen tarkoitus tuottaa liidejä? 
  • Tarvitseeko ostaja paljon tietoa ostoprosessin eri vaiheissa? 
  • Valmistaako yritys itse tuotteensa tai toimittaa palveluja? 
  • Onko myyntisykli pidempi kuin viikko, mutta kuitenkin alle vuosi? 
  • Onko markkinointitiiminne pieni? 

 
Mitä useampaan kysymykseen vastasit kyllä, sitä todennäköisimmin inbound-markkinointi voi olla ratkaisu yrityksenne tarpeisiin. 
 
Me Kuhinassa autamme sinua mielelläsi inbound-kysymyksissä ja pohdinnoissa. Varaa Villeltä puhelinaika ja jutellaan lisää siitä, miten moderni ja mitattava inbound-markkinointi voisi auttaa juuri teitä. 

Kysy lisää!
Ota yhteyttä