Mitä on inbound? 

Onko inbound-markkinointi tuttu termi? Jos ei, niin ajatusta on helppo miettiä perinteisen markkinoinnin, jota joskus myös outboundiksi kutsutaan, termein. Outbound on pyytämättä ja yllätyksenä tulevaa markkinointia, kuten vaikkapa kylmäsoitot, televisiomainonta tai sähköpostispämmi. Inbound-markkinoinnissa suunta on toisenlainen: asiakas päätyy sisältöjen ääreen omasta halustaan ostoprosessin eri vaiheissa.

Inboundissa sisältö, palveleminen ja auttaminen ovat keskiössä. Inbound tarkoittaa yksinkertaisimmillaan sitä, että asiakas päätyy sisältöjesi pariin itse ja haluaa olla jatkossakin sisältöjesi saavutettavissa esimerkiksi antamalla sähköpostiosoitteensa. Hyvän sisällön vaatimukset eivät jatkossakaan tipu, vaan asiakasta on hemmoteltava laadukkaalla sisällöllä ostoprosessin jokaisessa vaiheessa.

 

Inbound-markkinoinnin hyötyjä:

  • Markkinointi on kaiken aikaa mitattavaa
  • Myyntiprosessi muuttuu tyrkyttämisestä palveluksi
  • Myynti ja markkinointi lähentyvät toisiaan

 

Inbound-markkinoinnin työkaluja:

  • Sisältöstrategia ja hakukoneystävällinen sisältö
  • Laadukas somesisältö
  • Järkevät ja kohdennetut mainokset.
  • Livechatit
  • Uutiskirjetilaukset
  • Palveleva ja auttava sisältö
  • Palvelevat sähköpostikirjeet
  • Sitouttava somesisältö
  • Oppaat ja ohjeet asiakkaillesi


Me Kuhinassa tarjoamme sinulle inbound-ratkaisut avaimet käteen. Olemme Hubspotin Silver-partneri Suomessa ja kauttamme saat paitsi inbound-työkalu Hubspotin, myös täyden tuen, sparrauksen sekä sisällöt.

Inbound-pakettimme:

 

Startteri 4 500 € /kk

  • Sisältöstrategia ja -suunnitelma yhdessä Kuhinan ammattilaisten kanssa
  • Inbound-markkinoinnin tuki ja sparraus kuukausitasolla
  • Raportointi
  • Somesisällöt suunnitelman mukaan
  • Yksi blogikirjoitus/kk
  • Hubspot Professional -työkalu

 

Pro 6 500 € /kk

Kaikki Startteri-paketin ominaisuudet sekä:

  • Someläsnäolo
  • Somemainonta asiakkaan budjetin mukaan
  • Kaksi blogikirjoitusta kuukaudessa
  • Uutiskirje
  • 2 kampanjaa vuodessa
  • Konsepti, toteutus, visuaalinen ilme

 

Super 11 500 € /kk

Kaikki Pron ominaisuudet sekä:

  • Hubspot Enterprise
  • 4 blogikirjoitusta kuukaudessa
  • 4 kampanjaa vuodessa

Sopiiko inbound meidän yritykseemme?

 
Inbound ei välttämättä ole ratkaisu jokaisen yrityksen ongelmiin. Eniten inbound-markkinoinnista on hyötyä yrityksille, joiden asiakkaat etsivät ostoprosessin eri vaiheissa tietoa. Esimerkiksi maitopurkin ostaminen kaupasta ei vaadi yhtä perinpohjaista selvittelyä kuin vaikkapa it-ratkaisujen tai konsulttipalvelujen ostaminen.
 
Voit miettiä inboundin toimivuutta yrityksellenne esimerkiksi seuraavien kysymysten kautta:

  • Onko verkkosivujenne ensisijainen tarkoitus tuottaa liidejä?
  • Tarvitseeko ostaja paljon tietoa ostoprosessin eri vaiheissa?
  • Valmistaako yritys itse tuotteensa tai toimittaa palveluja?
  • Onko myyntisykli pidempi kuin viikko, mutta kuitenkin alle vuuosi?
  • Onko markkinointitiiminne pieni?

 
Mitä useampaan kysymykseen vastasit kyllä, sitä todennäköisimmin inbound-markkinointi voi olla ratkaisu yrityksenne tarpeisiin.
 
Me Kuhinassa autamme sinua mielelläsi inbound-kysymyksissä ja pohdinnoissa. Varaa Villeltä puhelinaika ja jutellaan lisää siitä, miten moderni ja mitattava inbound-markkinointi voisi auttaa juuri teitä.

Kysy lisää!
Ota yhteyttä